Email marketing w praktyce + 5 skutecznych wskazówek

E-mail marketing jest obecnie jedną z najskuteczniejszych metod marketingowych po prostu dlatego, że prawie wszyscy ludzie korzystają z poczty e-mail.

Sprawdź te pola lub puste pola e-mail, które należy wypełnić w różnych formularzach potrzebnych do przetwarzania różnych transakcji.  Osoba bez adresu e-mail jest równoznaczna z osobą bez internetowego domu, co jest jedną wielką, wstydliwą prawdą dla tego pokolenia.

Kampanie e-mail marketingowe mogą urazić wiele osób

Nie tak tajnym sposobem na pokonanie tego dylematu jest reklama oparta na przyzwoleniu.  Nie ma nic złego w próbowaniu po zapytaniu o pozwolenie.

 Wysyłanie e-maili do wszystkich nie jest najlepszą strategią

Kluczem do tej sytuacji jest bardzo wnikliwe oko na to, do kogo wysłać e-mail, a do kogo nie.  Lepiej poszukaj wskaźników, które pozwolą Ci dowiedzieć się, która grupa osób zapewniłaby Ci wysoki ROI lub zwrot z inwestycji. Po rozwianiu mgły związanej z mitami e-mail marketingu, oto jak można skorzystać z wykorzystania mocy kampanii e-mail marketingowych – budowanie listy opt-in. Jednak tworzenie listy opt-in to nie bułka z masłem, szczególnie dla niewtajemniczonych.  Oto zbiór wskazówek, jak odnieść sukces w tego rodzaju przedsięwzięciu marketingowym.

Strategiczne gromadzenie danych do mailingu

Dowiedz się, które informacje od Twoich odbiorców pomogą Ci obniżyć wydatki i/lub sprawić, że sprzedaż będzie rozkwitać. Opracuj taktykę, która sprawi, że ludzie dobrowolnie przekażą Ci informacje niezbędne do stworzenia wyższej konwersji. Przeładowanie danych nie jest dobre.  Poproś tylko o zgodę, podając pełne imię i nazwisko oraz adresy e-mail. Upewnij się, że gromadzone profile są aktualizowane, aby pomóc w poprawie trafności, terminowości i satysfakcji z każdej zawieranej transakcji.

Dobra realizacja e-mail marketingu

Stare powiedzenie mówi wszystko: „działanie przemawia głośniej niż słowa”.  To łatwo przekłada się na trudność, jaką trzeba napotkać podczas realizacji działań e-mail marketingowych.  Dobrze, że różne metody, często tanie, przyspieszają i ułatwiają budowanie bazy danych opt-in.

Śledzenie wyników e-mail marketingu również może być bardzo trudne.  Technologia i odpowiednie źródła powinny być wykorzystane do tego, aby ten aspekt marketingu był łatwy do opanowania.  Należy zwrócić uwagę na grupy o dużym natężeniu ruchu opt-in z najlepszymi wynikami.

Poniżej przedstawiono najczęściej stosowane metody wykorzystania kanałów e-mailowych bez nadmiernych wydatków

  1. Korzystaj ze stron internetowych dla e-mail marketingu

Jest to doskonałe narzędzie do zestawiania danych i dostarczania odpowiednich informacji dotyczących Twoich ofert e-mailowych.  Korzystaj z formularzy, które wymagają podania adresu e-mail i zgody odwiedzającego.

  1. Korzystaj z reklam prasowych, broszur, telewizji, radia i poczty bezpośredniej

Są to bardziej popularne sposoby marketingu mające na celu skierowanie ruchu do witryny.  Możesz poprosić o rejestrację w usługach e-mail. Spraw, aby Twoja witryna była bardziej widoczna za pośrednictwem tych mediów.  Oferowanie bezpłatnych biuletynów elektronicznych i programu nagród może również pomóc w zdobyciu przychylności odbiorców.

  1. E-mail marketing – zmaksymalizuj siłę sprzedaży

Pracownicy działu obsługi klienta mogą bardzo pomóc w zwiększeniu korzyści z korespondencji e-mailowej. Sprzedawcy z odpowiednim wykształceniem, jak pomóc Ci w tym przedsięwzięciu, mogą bardzo dobrze przyczynić się do wyższego zwrotu z inwestycji.  Techniki, takie jak oferowanie aktualizacji konta i specjalnych programów za pośrednictwem poczty e-mail, mogą łatwo wylądować na tych listach wartościowych użytkowników.

  1. Nie traktuj swojego punktu sprzedaży bez sensu

Formularze rejestracji znajdujące się w kasach i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu i dobrze widocznych mogą być doskonałym miejscem gromadzenia adresów e-mail przez Twoją firmę. Powiadomienia o zbliżającej się sprzedaży za pośrednictwem ich adresów e-mail i nazwisk mogą skłonić ich do dostarczenia potrzebnych informacji.

  1. Konferencje lub targi też mogą działać jak e-mail marketing

Oferty wydarzeń Give Away  lub wpisy na loterię to świetne rozwiązanie, aby zgłosić swoje dane kontaktowe. Te taktyki powinny być stosowane z odpowiednią ostrożnością i powinny skupiać się na zdobywaniu zaufania Twojej listy opt-in, zamiast po prostu zestawiać dane dla własnej korzyści.  Zawsze upewnij się, że formularze, z których będziesz korzystać i inne metody, które zastosujesz, nie będą wymagały zbytniego zamieszania, aby się zapisać.  To jest po to, aby ludzie nie denerwowali się podczas procesu przesłania danych.

Więcej artykułów o marketingu online, znajdziesz w serwisie internetowi.pl.